Bygårdens frysta mousse!

Här kommer receptet, är kanske ingen vinter grej precis men jag tyckte det såg så himla gott ut! Gillar man inte blåbär kan man bara välja andra bär.


indgredienser (4-6 port):

2 ägg
1 1/2 dl vispgrädde
1 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
rivet skal och saft från en liten citron
2 dl créme fraiche
8 digestivkex
3-4 dl blåbär


1. Dela äggen i gulor och vitor. Vispa vitorna till ett fast skumm, vispa grädden.

2. Rör ihop äggulor, socker, vaniljsocker citronskal- och saft och créme fraiche.Vänd ner äggvitor och grädde.

3. Krossa kexen och fördela dem i olika glas.Häll blandingen över kexen och frys i minst 4 timmar. Ta fram moussen 30 min innan servering och till slut granerea med blåbär :)


Så här ska resultatet se ut:



Gott va? Mumms.. detta måste genast testas!

Kommentarer
Postat av: daniella

sv; kom hem till mig då ska jag bjuda dig på mat ;)<3

2010-12-06 @ 15:12:19
URL: http://kkungkarlsson.blogg.se/
Postat av: LOLLO

som om hon skulle ,hon är as lat :D

hon orkar inte ens svara i sin egen mobil,...

2010-12-07 @ 17:06:13
URL: http://livetsomjohanssonn.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0