Helt jävla otroligt!

Åkte in till sjukhuset idag igen. först upp till röntken sedan till ortopeden. Det gick faktiskt mycket fortare än vad jag hade väntan mig.Men i allafall jag sitter i vänt rummet och läkaren kommer in.
-Hejhej det är jag som är läkare bla bla bla...
Han kollar på bilderna... ja du hade brutit foten va?
-Ehm ja på 3 ställen?
jaha ehh jag kan se här..här är det helt av... ja där kan jag se nu med..
men jaha ehm har de sagt hur länge du ska ha ortosen (tyg gipset) på dig?
- alltifrån 6 - 9 veckor.
- okej ehm jag har aldrig sätt en sådan här fraktur så jag får nog gå ut och kolla med en annan läkare.

Sitter kvar i rummet en stund.Sedan kommer han tillbaka.
- ehm den andra läkaren tyckte att detta sanerligen skulle opereras med en gång(aalltså för 10 dagra sen). Men vi kan inte avgöra detta nu om du behöver operera eller inte.
I morgon när ronden går får vi be alla läkare kolla på det och komma fram till ett beslut så vi ringer dig i morgon när ronden har gått så hoppas vi att vi har ett gemensamt beslut.

-okej...
-Det var något med tårna med va?
-ja jag kan inte böja dem.De gör inte ont eller något men det går bara inte.

han känner och kolla lite ..

- mMm han mumlar lite för sig själv.
- ja men som sagt vi hör av oss i morgon.


sen åkte jag hem, får se i morgon hur det blir.. jag hoppas de kommer fram till ett beslut som är det bästa.. är ju glad om jag slipper operation självklart men jag vill inte att det ska läka fel eller komma tillbaka i framtiden. Vi får se i morgon hur det går.



Kommentarer
Postat av: daniella

sv : jaa, jag har försökt messa dig ett par gånger, men tror inte jag har rätt nummer! :(

2010-11-10 @ 08:16:13
URL: http://kkungkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0