Lite piggare nu

Hej hej :) orkade inte uppdatera igår när jag kom hem från akuten var så himla trött. Fick vänta i 3 och en halv timme innan någon läkare kom men vad väntar man sig ... De vi kom fram till med läkaren var i alla fall att jag fick inte öka min medecin eller byta till starkare då min medecin är redan ganska stark. De de  ville göra var att lägga in mig igen och då ge mig starkare medecin under uppsikt.
Men jag ville inte ligga på sjukhus för jag mår så himla dåligt av att ligga där så jag åkte hem igen. Passade på att ta ett waran prov med så jag slapp åka in där idag. De var väldigt lågt så fick ta 4 waran tabletter i morse. Jag tror att jag sa att jag skulle säga vilka medeciner jag äter här kommer de.

Waran: Blodförtunnande

Innohep (spruta): Mot blodpropp

Laktulos: Mot magvärk

Panicod: Mot svår värk

Dexofen: Mot svår värk

Pamol: Mot smärta

Panodil: Mot smärta

Oxynorm(morfin): Mot svår smärta




Där var nog alla skulle jag tro, jag kommer förhoppningsvis inte behöver äta alla tabletter så länge till förutom waranen det måste jag äta minst flera månader till sen får man se. 

Jag kommer förhoppningsvis slippa mer sprutor efter söndag förutom blodproven då. Bara provsvaren visar bra så behöver jag bara äta tabletterna :)

Jag slipper blodprov tills på måndag med :) waran motagningen är inte öppen på helger så jag behöver inte åka dit i helgen :)
Eftersom jag inte gick på mötet idag så vet jag inte rikigt hur mycket biverkningar detta kommer ge mig men jag hoppas på milda biverkningar.
Nu ska jag sova en stund igen :)



Kommentarer
Postat av: Alma

Du får förlåta mig, men vem försöker läkarna lura? När jag gick in på apoteket för att ta ut mina smärtstillande fick jag välja mellan Pamol och Panodil. Enda skillnaden var att Pamol var 2 kronor billigare. :S

Har också oxynorm, vilket inte hjälper mig ett skit när jag väl får riktigt ont. Men hoppas alla smärtstillande du får hjälper dig, för du har mycket mer ont än jag någonsin hade, låter det som, och då hade jag jäk.. jätteont ett tag.



Fick också innohep, pga. stillaliggande.

Låter dock bra att du slipper knapra alldeles för många piller länge, om svaren bara visar något positivt.



Hoppas du blir bättre iaf, verkligen, det är inte kul när det händer en olycka, och verkligen inte kul när det går från "lite brutna ben" till blodproppar och ignorans från personalen på sjukhuset.

Krya på dig.

2010-11-05 @ 20:24:09
URL: http://missgrinch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0