Till det som är vackert

Jag älskade denna filmen det är en blandning mellan psykbryt / kärlek och massa elakheter!
Jag ger betyget 8 / 10
För visss kan nog denna film bli lite för psyko men som sagt jag älskade filmen och det jag gillar mest är att det händer förvånade saker och det gillar jag så man inte redan ibörjan vet hur filmen kommer sluta!

Handling:

Den 20-åriga Katarina är en tjej från en nedgången förort till Göteborg och har aldrig lyckats behålla ett jobb längre än ett par veckor. När hon av en slump snubblar över ett klipp med Mozarts Requiem på YouTube blir hon till både sin egen och omvärldens förvåning besatt av den klassiska musiken som för henne är något helt nytt.

I en önskan att skapa sig en ny identitet följer hon musiken och ljuger sig till ett jobb som receptionist i Konserthuset. Hon lämnar sin pojkvän, sin mamma och sina vänner och inleder en relation med den äldre och gifte dirigenten Adam. Allt för att nå fram till det hon tycker är vackert.

Men den nya världen visar sig snart vara fylld av makthierarkier och koder som håller tillbaka den som inte gör som den blir tillsagd. Katarina, som nu har bränt alla broar bakåt, är dock fast besluten att hålla sig kvar i sitt nya liv






Gillar du drama och lite psykbryt, rekomenderar jag denna filmen starkt!

Tyvärr fungerade inte trailen! :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0